سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

سرزمین نخل و قلم

اینجا مردمانش عاشق بارانند

مصاحبه رویدرنیوز با یک عکاس موفق

مصاحبه رویدرنیوز با آقای عطاءالله دردفر عکاس موفق شهر رویدر



- لطفا خودتون رو معرفی کنید .
به نام خدا . عطاءالله دردفر هستم ساکن جزیره قشم و شاغل در معاونت توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد

 - ظاهرا به هنرعکاسی خیلی علاقه مندید ؟
بله . شخصا به همه هنرها علاقه مندم بخصوص عکاسی
- خودتان از کی عکاسی رو انجام میدین ؟
عکاسی رو به صورت رسمی از سال 81 و با همکاری دوست خوبم سعیدوکیل مدیر سایت استان های جنوب کشور آغاز کردم و فنون عکاسی رو زیر نظر استاد مجرب و مستندساز صدا و سیما جعفر ادریسی پور و استاتید اصغر بشارتی و وجدانی آموخته ام .
- در زمینه عکاسی چه فعالیت خاص یا ویژه انجام داده اید ؟
من در حال حاضر عضو انجمن عکاسان خلیج فارس قشم هستم و خداروشکر تونستم تا کنون نزدیک به 68 تصویر از مکان های گردشگری رویدر رو روی آنتن ببرم . البته در حال جمع آوریو ادیت یک آلبوم عکس از رویدر هستم که در آینده چاپ و دراختیار دوستان قرار خواهد گرفت
- کارهای کدوم عکاسان رویدر رو می پسندیدن ؟
خداروشکر رویدر عکاسان بسیار خوبی داره اما عکس های عادل دور ، عارف جهاندیده  و شما رو خیلی دوست دارم.
به نظر شما یه عکس خوب چه ویژگیهایی داره ؟
یه عکس خوب به غیر از مسائل تکنیکی عکاسی باید دارای کادر و فرم و ایده پردازی و پرداختن به موضوع زندگی روزمره و برگرفته از ایده مستند نگاری باشه
- ظاهرا به مسائل گردشگری علاقه خاصی دارین . به نظر شما چگونه میشه رویدر رو به یکی از مناطق گردشگری استان تبدیل نمود ؟
با توجه به آب و هوا و طبیعت رویدر باید بگم رویدر پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مناطق گردشگری استان رو داره البته باید به زیرساخت ها هم در این زمینه توجه کرد . ما حداقل به یک سری زیرساخت های اولیه نظیر مهمانپذیر یاسفره خانه های سنتی نیاز داریم تا گردشگران با آسودگی خاطر از نظر اسکان به شهرمون سفر کنند .یکی دیگر از راههای ارتقاء بخش گردشگری تشویق بخش خصوصی به مشارکت در این امر هستش که امیدواریم با حمایت مسئولین این امر مهم هم تحقق پیدا کنه
-کارهای فرهنگی و هنری را در رویدر چگونه ارزیابی میکنید ؟

کارهای فرهنگی خداروشکر در رویدر خوب پیش میره . همین برگزاری جشنواره ، همایش ها و تشکیل انجمن های ادبی و هنری نشان از پیشرفت کارهای فرهنگی در رویدر داره . امیدواریم با توجه به علاقه جوانان شهرمون به هنر مسئولین هم از این هنرمندان حمایت کنن تا بتونن کارهای قوی تر و حرفه ای تر انجام بدن
-سخن آخر

برای همه همشهریان خوبم سالی توام با سلامتی و موفقیت آرزو میکنم و سپاس از شما مدیر رویدرنیوز از اینکه بنده رو برای مصاحبه  دعوت نمودید .

عکاس:عطاءالله دردفر


نظرات 11 + ارسال نظر
درای سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ق.ظ

برای این همشهری عزیزمان ارزوی موفقیت میکنیم

درنا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 ق.ظ

برات آرزوی موفقیت دارم آقای دردفر. منم در قسمت کارهای روابط عمومی خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم مشغول به کارم.

رویدرزیبا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:41 ب.ظ

منم آرزوی موفقیت می کنم برای آقای دردفر و منتظر آلبوم یا کتاب عکس شما از رویدرزیبا هستیم.خسته نباشی

بی خیال چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ق.ظ

موفقیت شما را موجب افتخار خود می دانیم و برایتان دعای خیر خواهیم کرد

دخترکبریت فروش چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ق.ظ

میخواستم بدونم آقای دردفر براعکاسی از چ دوربینی استفاده میکنند

نوشته های من چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ب.ظ http://www.roydarman.mihanblog.com

برای آقای دردفر آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم تجربیات ایشان راهگشای مشکلات شهرمان باشد

عطا دردفر چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:44 ب.ظ http://ata58dardfar@gmail.com

باسلام واحترام خدمت دختر کبریت فروش بنده دوربین کانن 600دی استفاده میکنم البته با لنزهای متفاوت

عطا دردفر چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:49 ب.ظ http://ata58dardfar@gmail.com

باسلام خدمت درناخانوم تونظرتون گفته بودین که درواحد خدمات شهری قسمت روابط عمومی مشغول بکار هستین ولی بنده بجا نیاوردم اگه بصورت پاره وقت مشغول هستین معرفی کنین خودتونو خوشحال میشم باعث افتخاربنده هست که رویدریها درسازمان مشغول باشند موفق باشید

دخترکبریت فروش چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:26 ب.ظ

من دوربین خودمم600 دی با لنز 18-135 هست پس خوبه که با شما توخرید دوربین هم سلیقه بودیم

محمد شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:13 ق.ظ

با سلام لطفا عکسهای اقای دردفر در خصوص طبیعت رویدر را در سایت بگذارید

مهشید یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:34 ب.ظ

عمو عکسات همیشه قشنگ بوده و هست امیدوارم موفق باشی .دوستدارم منم ب درجات تو برسم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد